18 Mart 2016 Cuma

2 Ayda Nasıl 12 Kilo Verdim? ZAYIFLAMA GÜNLÜĞÜ-1

Herkese Merhabalarr :)

Sık sık kilo vermem hakkında gelen sorulara cevap olsun diye bu yazıyı yazıyorum.
Bu defa bol fotoğraflı değil bol yazılı olacak benden söylemesi :)
Sıkılırım ben diyen arkadaşlarım için konu başlıklarına ayırdım ilginizi çeken yerleri okuyabilirsiniz :)

O zaman başlayalım,

Keyifli okumalar :)

Şunu belirtmek isterim ki kesinlikle diyetisyen değilim kendimce araştırdıklarımı ve yaptıklarımı sizlerle paylaşıyor olacağım, bir hastalığınız ve ya sorun olabilecek bir rahatsızlığınız varsa lütfen doktora danışın.

Önce kilo alma sürecinden başlamak istiyorum;

Ben hayatımda hiç bir zaman incecik zayıf bir kız değildim zaten bebekliğim bile al yanaklı geçmiş :)

👇


Yüzüm yanaktan ibaretti olsundu, Allah böyle yaratmıştı mutluydum :)

Şaka kısmı bir yana ortaokul ve lise de yine ne kilolu ne zayıf diye adlandırılan o kişi bendim.

Liseden beri yaptığım eeennn büyük hata kısa yoldan kilo vermenin yollarını araştırmak oldu ben burada kaybettim zaten :)

Sonra bir kilo verme sürecim oldu yemedim zaten hareketliydim bir şekilde verdim 8 kilo kadar. Sonra bilinçsiz beslenmemden dolayı bunları bir güzel fazla fazla aldım.
Daha sonra Üniversiteye başladım, Mecidiyeköy'de okudum.

Bundan sonra ki süreçte bu şekilde ilerledi

Oooo.. 3 saat ara var hadi Ortaköy'e kumpir yemeye...
Bu sabah ders iptalmişş... Hadi gidelim tatlı yiyelim...
Ders erken bitti Hamburger yemeye gidelim '' zaten yürüyerek gelir eritiriz''
Sınavlar başlıyor, akşam bir alışveriş yapalım yoksa sabah olmaz...
Uyku bastırıyor o zaman bi çikolata iyi gider...
Uykuda kaldım kahvaltıyı şurada yapalım, derse gitmeyelim Beşiktaş'a gider kahve içeriz yaaa..

Çok samimi söylüyorum size böyle geçti.
Sonra ben 5 Kilo daha aldım asla suç bende değil, sınavlar çok..

Neyse öyle ya da böyle okul bitti.

Daha sonra uzunca bir tatil dönemim vardı 4 buçuk ay kadar, bu sırada Erkek arkadaşım askere gitti ee tabi okulda da beraber yiyoruz içiyoruz her gün beraberiz o gidince bende büyük bir boşluk oldu derken kilo problemim hiç yokmuş gibi tartıya falan da çıkmıyorum biliyorum çünkü dünya başıma yıkılacak erteliyorum hep böyle mutluyum diyorum.

Daha sonra bulacak bahanede kalmadı ve benim en son gördüğüm rakam '' 75 ''


İlk kez bu rakamı gördüm derin bir nefes aldım :)
sonra 👇



NASIL BAŞLADIM;

Öncelikle artık şunu biliyorum ki pazartesi başlayalım, misafirlerden sonra başlarım, bu gece son demelerle bir yere varamıyoruz.
Sonra da Şok diyet ''10 günde 10 kilo''  ''5 günde 3 kilo'' gibi metabolizmayı yerle bir eden uydurma listelerden kaçınıyoruz.
Önce kendimi motive etmem lazımdı,tatlı bir not defteri alıp başladım 

Başlangıç tarihini yazdım: 10.11.2015 
Bitiş tarihini yazdım: 30.12.2015
Ne hedefliyorum: Sağlık bir şekilde 8 veya 10 kilo vereceğim!

Bu sırada işe girdim hayatımı düzene koydum 
Ben zayıflamanın yollarını ararken araştırırken bile sporsuz kilo nasıl verilir diye arayan biriydim.
Bu süreçte her şey iyi hoştu ama spor yapmak aletler üzerinde koşturmak benim sevdiğim bir şey değildi, daha önceden hep kaçtığım için artık biliyordum ki;

DİYET YAPMAK TARTIDA Kİ RAKAMLARI DEĞİŞTİRİYOR AMA SPOR VÜCUDUMU DEĞİŞTİRİYOR

Zaten bunların hepsi bilinçsiz olmamızdan kaynaklanıyor, spor denince deli gibi koşmak su içinde kalmak geliyordu aklıma hayır bu değil günde 20 dk yürümek de spor, bir kaç defa merdiven inip çıkmak da spor, ip atlamak da spor 

Ben sporu sevdiğim şekilde yapmak istedim, babam 8 yıldır düzenli olarak spor yapan bir insan onun spor salonuna gittim derslere girdim spor yapmadım hiç hopladım zıpladım kafamı dağıttım oynadım :) Zumba Tae bo ve Spininng yaptım bilmeyenler varsa linklerini koyuyorum bakabilirsiniz. 

TAE BO MERAK EDENLER İÇİN


KURALLAR KOYUN

Herkes kendini bilir bu yüzden bence herkes kendi kuralını kendi koymalı
Benim kendime koyduğum kurallar şu şekildeydi.

DÜZENE KOY
HER GÜN 2 LİTRE SU İÇ
HER SABAH AÇ KARNINA 1 BARDAK SU İÇ
ARA ÖĞÜN YAP 
DOYDUĞUN ZAMAN BIRAK
ASANSÖR KULLANMA
AMBALAJLI ÜRÜNLERDEN UZAK DUR
KARBONHİDRATI İNDİR, PROTEİNİ ÇOĞALT

ZAYIFLAMA SÜRECİM

Sabahları yumurta yemeyi atlamamaya çalıştım ve normal her zaman yaptığım kahvaltıyı ekmeği azaltarak reçeli çıkartarak yaptım. Kahvaltım 9 'u geçmedi
Saat 11 de çantamda hep taşıdığım 2 kayısı 2 ceviz yada 1 kuru incir gibi ara öğün yaptım.
Öğlen yemeğimi yedim  o gün evimde ne pişiriliyorsa onu yedim makarna ve pirinç pilavı dışında.
3-4 gibi tekrar bir ara öğün
Akşam yemeğimi de en geç 6 da yedim ve bıraktım
6-7 Arası oynadım :) (spor yaptım) 
Çıkınca bir elma yedim ve günü bitirdim.
Ama suya devam :)

Yatmadan önce 2 3 kaşık yoğurt içine limon sıkıp yedim bu sabah daha güzel daha rahat uyanmamı sağladı.

Uyumadan 6 saat önce sindirim açısından yeme içme işlemini bitirdim.

Bir diğer en büyük yardımcım ise gözümü döndürecek ortamlara gerçekten gitmedim :)
Bir kereden bir şey olmaz diyebilecek insanlardan kaçtım :)

Ben yiyerek zayıfladım, pizza istiyorsam pizza yedim pasta istiyorsam pasta yedim ama porsiyonlarıma dikkat ederek hafta da bir yedim hiç aç kalmadım hiç ay şu olsa da yesem demedim zaten yedim, sadece saate ve miktarına dikkat ettim.
Öğlen yemeye gayret ettim bu sayede akşam yemeğini çıkardım ve ara öğün yaptım

Yediğim şeylerin önce kalorisine baktım ona göre yedim

Tarifler uydurdum, daha sağlıklı olacak şeyleri denedim.

Gerçekten doğru olanın bu olduğuna aslında o yaptıklarımızın karnımız aç olduğu için değil gözümüz aç olduğu için yediğimizi gördüm.




KARBONHİDRATI İNDİR, PROTEİNİ ÇOĞALT

Kilo verme sürecinde makarna pilav börek gibi şeyleri hayatımdan tamamen çıkardım ve bunun sonucunda gördüm ki daha rahat hareket edebiliyorum aslında böylesi artık daha çok hoşuma gidiyor,
Protein ise vücudumuzun en çok ihtiyacı olan şey,  onları bol bol yedim et süt ve süt ürünlerinden hiç korkmadım iyi yağlar ile beslendim 


Yıl başı gecesi bıraktım bu gecenin sonunda 10 kilo vermiştim artık beden olarak küçüldüm ve görenleri şaşırtmayı başardım ilk hedefime ulaştım :)
Şimdide Şekersiz Hayat adı altında bir post paylaşmıştım İnstagram da bugün 4.günüm gayet iyi gidiyor. 
Şimdi 1 aylık bir sürece daha girdim. Bittiğinde bir yazı daha yazarım
Yaptığım yediğim yemek veya tatlı tariflerini de ara ara burada paylaşacağım.

Neyse işin Aslı şuan 63 kiloyum devam ediyorum bu süreci tamamladığımda yine yazacağım
Kilolu halimden çok fotoğraf yok ama vermiş halim bu :)






Sorularınız varsa sorabilirsiniz..
Umarım faydalı ve keyifli olmuştur.
Biliyorum çok uzun oldu ama yazasım varmış :)
Hoş ve hoşçakalın 









9 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Son dönemlerde buradaki çaydan çok bahsediliyor yağ yakıcı çok etkili 10 günde 4 kilo felan verdiriyormuş bir göz atın derim kırmızı pelerin çayı online sipariş

    YanıtlaSil
  4. Bloğumuza beklerim efendim https://diyetgunluklerimiz.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  5. Harikasın, bende zayıflama sürecine başlamadan araştırma yaparken denk geldim yazına. Taktiklerini aldım umarım benim içinde faydalı olur. Hoşçakal :)

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar bende blogumda diyet günlüğü yazıyorum ve zayıflamak hakkında bilgiler veriyorum. İsterseniz bir göz atabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  7. Çok faydalı bir blog yapmışsınız Dilara hanım. Ellerinize, emeğinize sağlık. En hızlı şekilde zayıflamak için yazımızı okuyunuz. Linke gidiniz https://koyluturizm.blogspot.com/2020/09/tatil-memleketi-izmir.html

    YanıtlaSil
  8. FAZLALIKLARINDAN KURTUL!
    https://www.zayiflamadunyasi.com/

    YanıtlaSil